terazmuzyka.pl
Newsy 4291V  
redakcja | 30 sierpnia 2011
31

Dziennikarze katoliccy: Nergalowi mówimy NIE!

Adam „Nergal” Darski ma być jednym z jurorów w programie TVP „The Voice Of Poland”. Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy protestuje w tej sprawie.

Co prawda informacja o występie kontrowersyjnego wokalisty grupy Behemoth w programie Telewizji Polskiej „The Voice Of Poland” jest znana od dawna, ale dopiero teraz pojawiają się pierwsze problemy. Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy wystosowało protest w tej sprawie, argumentując, że zaproszenie Nergala jest niezgodne z uchwałą TVP z 1994 roku.

„Programy i inne usługi publicznej radiofonii i telewizji powinny: [...] 6) respektować chrześcijański system wartości, za podstawę przyjmując uniwersalne zasady etyki” – brzmi wspomniana uchwała.

Dziennikarze w liście nazwali Nergala satanistą i wrogiem chrześcijańskich wartości. Dodatkowo zarzucają mu, że promuje satanizm w naszym kraju. Uważają, że jego udział w programie TVP jest jawnym pogwałceniem zasad – formalnych i moralnych. List można przeczytać na stronie Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Jak dotychczas nie ma żadnej reakcji ze strony Telewizji Polskiej. Czy występ Nergala w programie jest zagrożony?

Komentarze (31)
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Shigeru1992 [] dodano: 30.08.2011, 18:18 #1
Prawda jest taka, że ci katoliccy dziennikarze nie mają nic w tej sprawie do powiedzenia. To, czy Nergal zostanie, zależy od twórców programu (tj. polskiej edycji "Voice", bo taki nosił tytuł oryginał) a nie jakichś podrzędnych czasopism katolickich...

A zresztą czego się k***a boją? Że nagle Nergal wyskoczy na scenę w zbroi i wsadzi dosłownie "w d**ę" krzyz, który wcześniej trzymał w kieszeni?!

Ta cała instytucja, ten kościół, jest naprawdę żałosna...
fifek dodano: 31.08.2011, 08:32 #2
ej, no co Ty!
nie przejmuj się aż tak
fifek dodano: 31.08.2011, 08:34 #3
ej, no co Ty!
nie przejmuj się aż tak
Cookie13 dodano: 31.08.2011, 12:45 #4
Tu nie chodzi o Kościół jako instytucję, tylko o obrażanie uczuć milionów katolików. Nergal podczas koncertów Behemotha drze Biblię i miota bluźnierstwa pod adresem Boga i chrześcijan. Panie i Panowie, muszą być jakieś granice, nie wszystko bowiem da się podciągnąć pod " działalność artystyczną ". Swoją drogą ciekawe dlaczego Nergal nie niszczy na koncercie np. Koranu ?
Michalek dodano: 31.08.2011, 15:01 #5
Pewnie dlatego, że muzułmanów jest w naszym kraju niewielu w porównaniu do katolików i przeszłoby to bez większego echa
Cookie13 dodano: 31.08.2011, 15:52 #6
To również. Myślę jednak, że zniszczenie Koranu mogłoby pociągnąć dramatyczne konsekwencje w postaci np. zamachu ekstremistów islamskich. A że chrześcijanie mają wpisany postulat pokoju i braku zemsty w ideologię, to wiadomo iż można im dokopać...
Metamatic dodano: 31.08.2011, 23:09 #7
Dla mnie incydent z biblią nie ma nic wspólnego ze "sztuką", to mi się raczej kojarzy z niedojrzałym (szczeniackim) wybrykiem, chyba przede wszystkim Nergal chciał zwrócić tym na siebie uwagę.
mrsfollowill dodano: 02.09.2011, 15:04 #8
popieram metamatic ale także cookie13. to za przeproszeniem brzydki koleś, który nie ma czym się wyróżnić i wiedząc to obraża innych, żeby wywołać wielki szum dookoła siebie, bo jak z doda nie chodzi to nikt nic o nim nie pisze, a robiąc to miał zagwarantowany rozgłos.
dudus1996 dodano: 03.09.2011, 12:47 #9
mrsfollowill, metamatic ale także cookie13 mają rację. Zwykły pozer, albo co gorsza promotor satanizmu w Polsce. Metal to nie jest muzyka satanizmu tylko muzyka sensu słowa i muzyka uczuć !
Metamatic dodano: 03.09.2011, 20:23 #10
Satanizm w muzyce w jaki się bawi m.in. Nergal to przede wszystkim jest show business. To granie na buncie nastolatków i z tego jest niezły szmal. To prosty rachunek: eksponowany bunt + szokowanie = kasa. Alice Cooper coś o tym wie, sam z resztą kiedyś przyznał, że: "Te dzieciaki ubrane na czarno, rzekomo czczące diabła to tylko takie halloween". Zupełnie inaczej satanizm pojmuje chociażby King Diamond, który satanizmu nie traktuje jak maszynę do zbijania kasy tylko jak własną filozofie życiową i co najlepsze SZANUJE wyznania innych ludzi. Nie powiem bo na krytykę można sobie pozwolić ale trzeba ją jeszcze poprzeć argumentami.

Wracając do samego Nergala, myślę że teraz patrząc na jego rosnącą karierę celebryty (którego to już z kolei?) nadal utwierdzam się w przekonaniu, że ów "incydent z biblią" miał na celu zwrócenie uwagi mediów i narobienie szumu wokół jego osoby. Nie miało to związku z żadnym buntem. Znowu muszę się odnieść do Alice Coopera, który kiedyś powiedział coś w stylu: "Nie używaliśmy na scenie wulgarnego ponieważ to było zbyt tanie i łatwe".
rocco dodano: 03.09.2011, 22:23 #11
Ale. Też macie problemy. Podarł biblie na zamkniętej imprezie. Co ja jako agnostyk mam powiedzieć. Moje uczucia światopoglądowe są obrażane na każdym kroku co dziennie w naszym kraju i muszę z tym żyć. Ma prawo do tego, przecież nikogo nie morduje w męczarniach ani nikogo do tego nie namawia. Nie cierpi chrześcijaństwa. Jeśli mamy go skazać za obrazę uczuć religijnych to też powinno się skazać Rydzyka razem ze swoim radiem za obrazę uczuć agnostyków i ateistów. No nie popadajmy w paranoję. Jest demokracja. Ludzie powinni być wolni i mieć swoje przekonania jakie tylko chce. Sorry za pretensjonalizm.
-carol- dodano: 08.09.2011, 17:08 #12

rocco napisał:

Ale. Też macie problemy. Podarł biblie na zamkniętej imprezie. Co ja jako agnostyk mam powiedzieć. Moje uczucia światopoglądowe są obrażane na każdym kroku co dziennie w naszym kraju i muszę z tym żyć. Ma prawo do tego, przecież nikogo nie morduje w męczarniach ani nikogo do tego nie namawia. Nie cierpi chrześcijaństwa. Jeśli mamy go skazać za obrazę uczuć religijnych to też powinno się skazać Rydzyka razem ze swoim radiem za obrazę uczuć agnostyków i ateistów. No nie popadajmy w paranoję. Jest demokracja. Ludzie powinni być wolni i mieć swoje przekonania jakie tylko chce. Sorry za pretensjonalizm.


Dobrze powiedziane Mrugnięcie
Electrode dodano: 11.09.2011, 15:50 #13
dokładnie.mysle,ze tu chodzi o wolnosc przede wszystkim wyznania, wyraz buntu i pokazanie,ze 'ja sie temu sprzeciwiam'
ale nie rozumiem w dalszym ciagu co to ma wspolnego z zasiadaniem w jury
panisantor dodano: 16.09.2011, 16:41 #14
Mi jest tylko smutno z tego powodu, że Polska dalej nie jest suwerennym krajem. Kiedyś czerwony brat ze wschodu, teraz czarna (legalna!) mafia; kiedyś trzeba było trzęś dupą przed ZSRR, teraz przed totalitaryzmem klechów: kiedyś stolicą Polski była Moskwa, teraz Watykan. Dość! Za Sabatonem - WARSZAWO WALCZ!!!
hedgehog dodano: 28.09.2011, 19:49 #15
Kurczę, nie wiem dlaczego, ale mnie ta sytuacja bawi. Śmieszą mnie opinie, że Nergal promuje satanizm w Polsce. Czyżby katolicyzm promowany nie był? Cotygodniowy "Anioł Pański" i jawne promowanie Kościoła katolickiego jest w porządku? Doprawdy, cała sytuacja jest śmieszna...
ChrisFehn dodano: 03.10.2011, 13:57 #16
Nergal jest fajnym i dobrym jurorem programu Voice of Poland. Jak dla mnie jest najlepszy trenerem z tej czwórki(szczególnie ta Kayah mi nie pasi)
kpaniuk [] dodano: 25.10.2011, 15:41 #17
widzisz - dla ciebie instytucja kościoła jest żałosna a dla mnie niegral jest żałosny. wiesz dlaczego? bo nie liczy się z uczuciami innych ludzi (w tym jego potencjalnych fanów). Czemu nazywasz katolickie pisma podrzędnymi - czytałeś? jeśli nie to sory - nie masz prawa tak pisać. Wg mnie o wiele większa jaja ma Litza który mimo że pojawiła się młodzież sralikota nie wstydzi sie swoich przekonań i głośno mówi w co wierzy, bo przeszedł prawdziwą transformację. a niegral jak nastolatek wszedł w całe to satanistyczne gówno i ciągle w tym siedzi bo fani tego oczekują. proponuję wet za wet - niegral np[ drze biblię a w odpowiedzi ktoś wywiesza na widowni transparent "niegral - twa matka to qrwa" (oczywiśie to nie obraza uczuć niegrala bo to przecież sztuka). W ogóle jak czytam większośc wpisów to mam wrażenie że jest jakaś lewacka faszystowska rewolucja. muzycznie nieghral czy vader to fajne zespoły ale mnie razi to wciskanie nastolatkom satanistyczno-demonicznego syfu.
kpaniuk [] dodano: 25.10.2011, 15:50 #18

panisantor napisał:

Mi jest tylko smutno z tego powodu, że Polska dalej nie jest suwerennym krajem. Kiedyś czerwony brat ze wschodu, teraz czarna (legalna!) mafia; kiedyś trzeba było trzęś dupą przed ZSRR, teraz przed totalitaryzmem klechów: kiedyś stolicą Polski była Moskwa, teraz Watykan. Dość! Za Sabatonem - WARSZAWO WALCZ!!!

a gdzie widzisz ten totalitaryzm kościoła? zmusza ciebie ktoś do chodzenia na msze? czy widzisz w rządzie księży? czy za złamanie postu możesz pójść do więzienia? poczytaj gazety (szczególnie gazetkę wybiórczą), pooglądaj tvn,a potem zastanów się kto tu jest częściej atakowany - lewacy czy katolicy? Zresztą poczytaj trochę historii naszego kraju - gdyby nie ta "czarna mafia", Polska nigdy nie odzyskała by niepodległości. niegral jest śmiesznym małym człowieczkiem (tzw. "konusem") i pozowanie na macho w jego wykonaniu jest żałosne tak samo jak te stanistyczne badziewie które stawia sobie przed mikrofonem w czasie koncertów, a o malowanym ryju ne wspomnę. nie nauczyła go choroba pokory... musi być bardzo niedojrzały skoro przyznał w wywiadzie że rozstał się z dodą bo się bzykać nie mogli gdy był w szpitalu - zaiste głęboki był to związek
panisantor dodano: 26.10.2011, 13:24 #19
a gdzie widzisz ten totalitaryzm kościoła? zmusza ciebie ktoś do chodzenia na msze? czy widzisz w rządzie księży? czy za złamanie postu możesz pójść do więzienia? poczytaj gazety (szczególnie gazetkę wybiórczą), pooglądaj tvn,a potem zastanów się kto tu jest częściej atakowany - lewacy czy katolicy? Zresztą poczytaj trochę historii naszego kraju - gdyby nie ta "czarna mafia", Polska nigdy nie odzyskała by niepodległości. niegral jest śmiesznym małym człowieczkiem (tzw. "konusem") i pozowanie na macho w jego wykonaniu jest żałosne tak samo jak te stanistyczne badziewie które stawia sobie przed mikrofonem w czasie koncertów, a o malowanym ryju ne wspomnę. nie nauczyła go choroba pokory... musi być bardzo niedojrzały skoro przyznał w wywiadzie że rozstał się z dodą bo się bzykać nie mogli gdy był w szpitalu - zaiste głęboki był to związek[/quote]

Nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
Metamatic dodano: 27.10.2011, 11:58 #20

kpaniuk napisał:

W ogóle jak czytam większośc wpisów to mam wrażenie że jest jakaś lewacka faszystowska rewolucja.


Co to jest lewicowy-faszyzm? Pierwsze słyszę o czymś takim.

Nie wiem po co ludzie sobie zawracają głowę jakimś Nergalem. Za dużo szumu robią wokół niego. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 27.10.2011, 11:59
Adrianna dodano: 28.12.2011, 16:42 #21
Jak widac każdy ma trochę inne zdanie na ten temat.
Moim zdaniem Darski powinien pozostac w programie. Nic złego swoim byciem tam nie robi! Dla mnie jest odpowiednim człowiekiem do tego programu.
borg [] dodano: 08.01.2012, 04:03 #22
Niezależnie od walorów granej muzyki, Nergal to po prostu jeden z tych medialnych głupków. - Dlaczego nie podrzesz Koranu na koncercie ?
- Bo islam jest bardziej pokojową religią niż chrześcijaństwo.

Poza tym został ojcem chrzestnym dziecka w Hiszpanii, bo "tam są bardziej otwarci". Niechętnych Putinowi i Miedwiediewowi nazywa "rusofobami". Nie tylko ręce opadają... Już mówiłem, że to głupek?

Pawel_19945 [] dodano: 27.06.2012, 21:36 #23
O co wam chodzi z tym Koranem ? Nie wiecie co to jest satanizm ? Satanizm jest przeciwieństwem katolicyzmu, więc po cholerę miałby On drzeć Koran ? Islam nie ma NIC wspólnego z satanizmem. Darcie Biblii świetnie oddaje idee satanistyczne, sprzeciw wobec Boga. Nergal jest dobry w sztuce, którą tworzy, chociaż w ostatnim czasie robi wszystko, by o Nim mówiono i darcie Biblii było tego przykładem. Uważam, że powinien zasiąść w jury w tym programie, chociaż fakt, że robi to tylko po to, by być bardziej rozpoznawalnym. Dopóki w tym programie nie będzie "promował satanizmu" to nikt nie powinien się o to czepiać.
Pawel_19945 [] dodano: 27.06.2012, 21:42 #24

borg napisał:

Niechętnych Putinowi i Miedwiediewowi nazywa "rusofobami".



Uważam, że ma trochę racji. Większość Polaków przez historię ma niechęć do Rosjan, czasem aż przesadzoną niechęć, która doprowadza do obłędu.
orlos00 dodano: 04.07.2012, 15:20 #25
Moim skromnym zdaniem Nergal powinien zostać w tym programie. Krzywdy nikomu nie robi.. Bo wątpie aby podarł biblię podczas programu ^.^ I założę się że jego oceny będą bardzo sprawiedliwe.
SatanServant dodano: 04.08.2012, 17:36 #26
Uważam że Nergal nieco przesadził występując w tym programie. Tak jak powiedział Dickinson: "(...)to pewnie ten sam syf pokroju X-Factor, gdzie ludzie robią z siebie błaznów(...)" zgadzam się z tym pomimo tego że jestem fanem Behemoth
SatanServant dodano: 04.08.2012, 17:38 #27
Ja osobiście jestem przeciw katolikom. Cokolwiek oni mówią to bezsensowny chłam
fakinshit [] dodano: 19.09.2012, 19:59 #28
no ja pieprze. oni nigdy nie przestaną go atakować. nie rozumiem tego. katolicy uważają, że należy być tolerancyjnym i akceptować każdego,a tutaj czepiają się osoby, która żyje własnym życiem i wyznaje swoje poglądy. jak dla mnie jest to chore... nasze komentarz ei tka nic nie pomogą, ale wypowiedzieć na ten temat sie można. :>
samowar dodano: 24.09.2012, 09:35 #29

kpaniuk napisał:

widzisz - dla ciebie instytucja kościoła jest żałosna a dla mnie niegral jest żałosny. wiesz dlaczego? bo nie liczy się z uczuciami innych ludzi (w tym jego potencjalnych fanów). Czemu nazywasz katolickie pisma podrzędnymi - czytałeś? jeśli nie to sory - nie masz prawa tak pisać. Wg mnie o wiele większa jaja ma Litza który mimo że pojawiła się młodzież sralikota nie wstydzi sie swoich przekonań i głośno mówi w co wierzy, bo przeszedł prawdziwą transformację. a niegral jak nastolatek wszedł w całe to satanistyczne gówno i ciągle w tym siedzi bo fani tego oczekują. proponuję wet za wet - niegral np[ drze biblię a w odpowiedzi ktoś wywiesza na widowni transparent "niegral - twa matka to qrwa" (oczywiśie to nie obraza uczuć niegrala bo to przecież sztuka). W ogóle jak czytam większośc wpisów to mam wrażenie że jest jakaś lewacka faszystowska rewolucja. muzycznie nieghral czy vader to fajne zespoły ale mnie razi to wciskanie nastolatkom satanistyczno-demonicznego syfu.


Jako cichy zwolennik "lewacko-faszystowskiej rewolucji", "satanistyczno-demonicznego syfu" i "młodzieży sralikota" muszę przyznać że brzmi to jak bełkot pewnych mediów i związanej z nimi partii. Moim zdaniem nie masz pojęcia o czym piszesz.
arek75 dodano: 24.10.2012, 08:26 #30
Najpierw zniszczenie PISMA SWIETEGO potem Doda a teraz co? Moze KORAN , moze publiczna degustacja własnego kału Nie martwcie sie ten pan cos wymysli
angus dodano: 10.12.2012, 11:23 #31
W Polsce zaraz dojdzie do tego, że ten który będzie miał inne poglądy niż ks. Natanek, będzie uznawany za złego, okrutnego satanistę, a krajem będzie rządzić Kościół Katolicki. Czas umierać...
Komentarze (31 opinii) Skomentuj
Zobacz także
Newsy 88V  
1

Sharon Osbourne wyjawia, do kogo należy Black Sabbath

rf | fot. Warner Bros. Records | 8 sierpnia 2020
Newsy 149V  
2

Rasta (Decapitated) debiutuje z zespołem Lucy Burns [WIDEO]

rf | fot. Maciej Pieloch | 7 sierpnia 2020
Newsy 447V  
3

Jon Anderson chce reaktywować Yes z dawnymi muzykami

rf | fot. Clausgroi | 6 sierpnia 2020
Newsy 471V  
8

Queen + Adam Lambert wydadzą nowy singel na winylu i CD

rf | fot. @DianaKat1 | 6 sierpnia 2020
© 2013-2020 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group