terazmuzyka.pl
Newsy 10696V  
rf | 29 stycznia 2018
25

Metallica wyjaśnia, dlaczego bilety na koncerty są tak drogie

Menadżer Metalliki wyjaśnił, dlaczego ceny biletów na koncert tego zespołu wzrosły aż trzykrotnie.

Peter Mensch, menadżer zespołu Metallica, wziął udział w programie „Hits, Hype & Hustle: An Insider's Guide to the Music Business” nadawanym przez BBC, w którym wyjaśnił, dlaczego ceny biletów na koncert Metalliki wzrosły w ostatnich latach aż trzykrotnie.

Open'er Festival ogłosił ostatniego headlinera

Mensch wyjaśnił, że w latach 90., przed nastaniem ery internetu, dochody ze sprzedaży płyt stanowiły nawet 80% wszystkich zysków, jednak gdy pojawił się Napster, zasady gry się diametralnie zmieniły. W ciągu pięciu lat sprzedaż nośników spadła o połowę i głównym źródłem dochodów stały się koncerty. Dalej Peter Mensch mówił:

Przez wiele lat nie wydaliśmy płyty. Teraz gramy koncerty. Zespoły rockowe zawsze musiały grać dla fanów.

W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadziliśmy parę badań, które wykazały, że maksymalna cena za bilet na koncert Metalliki może być znacznie wyższa niż kiedyś. Wcieliliśmy więc ten pomysł w życie i publiczność nie protestowała.

Koncert, który kiedyś przynosił X dochodu, teraz przynosi 3X. Cena biletów wszystko zmieniła.

Metallica znalazła się na 10. miejscu listy najlepiej zarabiających zespołów 2017 roku opublikowanej przez „Forbesa”, zarabiając 66,5 miliona dolarów. Na samym szczycie zestawienia znalazł się raper Sean Combs, bardziej znany pod pseudonimem Puff Diddy, który może pochwalić się zarobkiem w wysokości 130 milionów dolarów. Tuż za nim znalazła się Beyonce (105 milionów) oraz inny raper Drake (92 milliony).

A tak wygląda pełna pierwsza dziesiątka:

  1. Diddy (130 milionów dolarów)
  2. Beyonce (105 milionów dolarów)
  3. Drake (94 miliony dolarów)
  4. The Weeknd (92 miliony dolarów)
  5. Coldplay (88 milionów dolarów)
  6. Guns N’ Roses (84 miliony dolarów)
  7. Justin Bieber (83,5 milionów dolarów)
  8. Bruce Springsteen (75 milionów dolarów)
  9. Adele (69 milionów dolarów)
  10. Metallica (66,5 miliona dolarów)

A Wy ile bylibyście w stanie zapłacić maksymalnie za bilet na koncert ulubionego artysty? Odpowiedzcie w poniższej ankiecie. 

Sonda - wypowiedz się!

Ile był(a)byś w stanie zapłacić maksymalnie za bilet na koncert ulubionego artysty (zakładając, że jest to bilet na najlepsze miejsce)?

Ponad 1000 PLN
5% (210 głosów)
500 - 999 PLN
6% (290 głosów)
300 - 499 PLN
26% (1112 głosów)
200 - 299 PLN
28% (1186 głosów)
100 - 199 PLN
22% (924 głosy)
Mniej niż 100 PLN
10% (431 głosów)
Komentarze (25)
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Zichenau [185.149.***.***] dodano: 29.01.2018, 16:43 #1
Niestety pisze to z bólem ale dzisiejsza Metallica to wyłącznie komercja i nie ma nic wspólnego z Metallica z lat 80
Pokaż odpowiedzi (4)
uczen przerosl mistrza [37.47.***.***] dodano: 29.01.2018, 17:56 #6
nie d zlamanego grosza na zaden koncert. od lat wszystko gram sam
Nik [94.254.***.***] dodano: 29.01.2018, 18:30 #7
Hahaha Napster? doprawdy? Bidoki musza sobie odbic slaba sprzedaz plyt?

Prawda jest taka, ze bilety kosztuja tyle BO MOGA.

Ja tyle nie wydam. Ale sa cale rzesze fanow, ktorzy beda zrec gruz byle kupic wejsciowke za 300 zl.
Pokaż odpowiedzi (2)
Krontab dodano: 29.01.2018, 18:46 #10
Wyjaśnienie managera jest powalające - ceny wzrosły 3x, bo chcemy zarabiać 3x więcej. Czytając nagłówek myślałem, że padną jakieś wymyślne argumenty, a tutaj prosto z mostu :D
Edytowano 1 raz. Ostatnio: 29.01.2018, 18:47
Pokaż odpowiedzi (2)
Bartek [62.122.***.***] dodano: 29.01.2018, 19:09 #13
Jeśli problemem jest to, że nie kupiliśmy płyty, to bilet powinien być droższy o cenę CD, czyli o 50 zł.
Art [176.11.***.***] dodano: 29.01.2018, 19:14 #14
To nie do końca jest proste. Na pewno obliczają jakiś pułap i ustalają cenę za bilety. Np. ja od pewnego czasu mieszkam w Oslo i w maju idę na koncert Mety bo zawsze chodzę. Jestem Ich fanem od 20 lat i zawsze będę. Ale wracając do tematu płacę w Oslo w przeliczeniu bardzo bardzo podobną cenę co w Polsce. Rzecz w tym że dla mnie cena tego biletu to ok. 4 godziny pracy więc naprawdę niedrogo aby zobaczyć ukochany zespół. W Polsce też chodziłem na ich koncerty i faktycznie biło to po kieszeni. Uważam że menago Mety nie ma za bardzo pojęcia bo i skąd ma mieć o sytuacji budżetowej polskiego fana i że W Polsce nędznie płacą. Pozdrawiam. Art.
Pokaż odpowiedzi (2)
Fan [87.99.***.***] dodano: 29.01.2018, 21:53 #17
Ludzie powariowali Metalica to geriatria sami dali by już spokój z tym graniem tylko są pazerni za duzo prochów
zarobiarstwo [77.161.***.***] dodano: 29.01.2018, 22:01 #18
Byłam na koncercie Metallica 4 września tego roku w Amsterdamie.Bilet kosztował 190 euro nie zł,ale było warto dać każde pieniądze,byłm pięknie.
Michu [31.182.***.***] dodano: 29.01.2018, 22:40 #19
Jak nie chcesz iść to nie idź. Jak idziesz to płacisz. Gdyby bilety były za drogie to nie sprzedalyby się w 5 minut. Proste?
Pokaż odpowiedzi (1)
Pogzlej [88.199.***.***] dodano: 30.01.2018, 11:56 #21
Typowe Januszostwo. Wy byście wszyscy chcieli by bilet kosztował 25 zł w loży vip. Wyobraźni trochę. Kiedyś było taniej- ale i show było uboższe. Wychodzili, grali i koniec. A teraz? Po pierwsze cała logistyka, transport i ekipa (technicy, techniczni, oświetleniowcy, dźwiękowcy itd). Dodajcie wizualizacje, pirotechnikę, efekty, lasery, wymyślne rodzaje scen, atrakcje. Tym ludziom też trzeba dać zarobić za ich ciężką robotę od lat. To chyba tylko w naszym kraju jest takie podejście i roszczenia. Najlepiej wszystko za darmo dostać.
Lemmysomemoney dodano: 30.01.2018, 14:13 #22
Złodziejstwo i naciagactwo, plus współpraca ze specjalistami od złotych kręgów :D
jesus [86.146.***.***] dodano: 01.02.2018, 02:21 #23
ja najwiecej wydalem na faith no more 150f i nie zaluje bo watpie czy jescze wystapia w tym skladzie, na metalice nie warto wydawac nic, bo jada na kuponach, nic ciekawego nie graja, no moze gdyby cofnac sie o 20 lat to warto by bylo ich zobaczyc
Pokaż odpowiedzi (2)
Komentarze (25 opinii) Skomentuj
Koncert już wkrótce
  • Metallica
  • Data i miejsce koncertu: 28 kwietnia 2018
    Kraków, Tauron Arena
© 2013-2018 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group