terazmuzyka.pl
 
TAGI: the beatles

Revolver

Muzycy The Beatles podczas nagrywania swojej siódmej studyjnej płyty "Revolver" postawili na nowoczesne i, jak się później okazało, rewolucyjne rozwiązania.

Wykonawca: The Beatles


INFORMACJE DODATKOWE:
Rodzaj albumu: Studyjny
Data wydania albumu: 5 sierpnia 1966
Produkcja: George Martin
Wydawca: Parlophone
Style: Pop Rock, Rock, Rock Psychodeliczny
Nasza ocena
Ocena społeczności 9.0
Oceniono na "10": 21 razy
Oceń -

Jeśli nagrywając Rubber Soul Beatlesi drapali się po głowach, nieśmiało szukając nowych środków wyrazu, w czasie Revolvera ograniczeniem stała się już tylko wyobraźnia. Wprawdzie rozpoczynający album Taxman (który Harrison napisał, kiedy zdał sobie sprawę, ile kasy traci na podatki), to po prostu świetny, oparty na motorycznej figurze basowej utwór rockowy, ale już Eleanor Rigby przenosi słuchacza w zupełnie inny świat. Ta jedna z najwspanialszych kompozycji w dorobku The Beatles została opracowana wyłącznie – przez George’a Martina – na instrumenty smyczkowe. Nieśmiałe zmagania Harrisona z sitarem w Norwegian Wood tutaj znalazły swoje rozwinięcie w całkowicie już przesiąkniętym klimatem Wschodu, psychodelicznym Love You To. W nostalgicznym Here, There And Everywhere znowu pojawiają się staromodne harmonie wokalne spod znaku Michelle czy Girl. Swoje wejście wokalne ma Ringo: właśnie na Revolver znalazł się najsłynniejszy utwór śpiewany przez niego, czyli Yellow Submarine, łączący psychodelię z klimatem piosenek dla dzieci i ożywiony kapitalnymi efektami dźwiękowym rodem jakby z łodzi podwodnej.

Revolver to płyta, która zachwyca różnorodnością, bogactwem i nieprzewidywalnością. Bo z jednej stromy mamy tu zagrany na dwa fortepiany, oparty na prostym, niemal marszowym rytmie Good Day Sunshine, a z drugiej panowie atakują rockowym riffem w And Your Bird Can Sing. Pojawiają się też instrumenty dęte. Czasami stanowią subtelny dodatek, jak puzon w For No One, kiedy indziej uderzają mocą całej sekcji (Got To Get You Into My Life). Najbardziej eksperymentalny utwór muzycy zostawili jednak na koniec. Hipnotyczny rytm Tomorrow Never Knows stanowi idealny podkład do zabaw taśmami, odtwarzanymi do przodu i do tyłu, w różnych tempach, z mnóstwem rozmaitych instrumentów i głosów. Bardzo awangardowa, prawdziwie psychodeliczna rzecz, pomysłowo zamknięta w ramach piosenki. [2009]

Recenzja The Beatles - Revolver

Autor: Michał Kirmuć
Komentarze - bądź pierwszy!
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
© 2013-2018 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group