Showmax wycofuje się z polskiego rynku. Do kiedy będzie działała platforma?

/ 12 grudnia, 2018

Działający na polskim rynku od lutego 2017 roku Showmax zostanie zamknięty z końcem stycznia 2019 roku. Południowoafrykański koncern Naspers zdecydował się na taki krok z powodu zmiany strategii funkcjonowania:

Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa

– poinformował koncern.

Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax – Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax

– możemy przeczytać dalej.

Showmax w swojej ofercie postawił również na treści oryginalne. Firma zajęła się produkcją satyrycznego „Ucha prezesa”, a także stworzyła swój własny – pozytywnie oceniony – serial „Rojst” z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem. Na platformie pojawiła się również polska wersja show „Saturday Night Live”.

Firma nie poinformowała, ilu miała sybskrybentów, ale zapewniła, że powodem zamknięcia platformy nie były problemy finansowe. Według nieoficjalnych danych Showmax wygenerował w 2018 roku dochód rzędu 1,5 miliona złotych.

Stronę Showmax.com (według badania PBI/Gemius) w listopadzie odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. To sporo mniej niż konkurencyjne serwisy Netflix.com czy Vod.pl.

mg

KOMENTARZE
Tagi: ,

Przeczytaj także