Na jakie imprezy Polacy najchętniej kupowali bilety w 2024 roku? eBilet podsumował miniony rok.
Rok 2024 okazał się dla polskiej branży eventowej bardzo udany. Nie ma już śladu po pandemicznej zadyszce, która widoczna była w ostatnich latach. Polacy chętnie chodzili na różne imprezy. Na co kupowaliśmy bilety?
Bartek Troński, wiceprezes eBilet, mówi:
Polski rynek eventowy nie zwalnia tempa – w 2024 roku liczba wydarzeń wzrosła o blisko 1/3, a eBilet połączył fanów z niezapomnianymi emocjami, sprzedając 3,7 miliona biletów. Sprzedaż nadal rośnie w solidnym tempie, osiągając wynik bliski 5% rok do roku. To imponujące, biorąc pod uwagę porównanie do roku startów tras stadionowych Dawida Podsiadło i Taylor Swift. Jednocześnie wyhamowanie wzrostu cen biletów z 10% w 2023 do 4% mogło pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie klientów – jeden z nich dokonał aż 97 transakcji w ciągu 12 miesięcy.
Najbardziej trendującym na eBilet artystą zagranicznym był nie kto inny jak Mr. Worldwide. Pitbull – jego strona biła rekordy odwiedzin, co wyraźnie pokazuje, że fani z niecierpliwością czekają na jego koncert w Polsce. Wśród polskich gwiazd triumfował GIBBS, w liczbie odwiedzin strony artysty zostawił w tyle nawet samego Dawida Podsiadłę.
Najlepsze koncerty 2024 roku [LISTA]
W 2024 roku wydarzenia muzyczne bezapelacyjnie zdominowały rynek, przyciągając najwięcej uczestników spośród wszystkich kategorii i 5% więcej niż w 2023. Polska staje się atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych artystów, którzy w tym roku trzykrotnie częściej przyjeżdżali do nas na własne koncerty. Sport, zawsze cieszący się stałą popularnością, uplasował się na drugim miejscu, gromadząc tłumy kibiców na różnorodnych arenach. Teatry przyciągają swoją coraz szerszą ofertą (+6% wydarzeń), zwłaszcza w mniejszych miastach. Coraz więcej z nas docenia również wydarzenia z kategorii Klasyka – niemal o jedną trzecią więcej biletów trafiło w ręce miłośników kultury wysokiej – to za sprawą sprzedaży takich wydarzeń jak Konkurs Chopinowski czy nowego projektu artystycznego Jakuba Józefa Orlińskiego i Aleksandra Dębicza.
Ale to nie te gatunki odnotowały największy relatywny wzrost w minionym roku. Jakub Jasiński, prezes eBilet, zauważa, że nastąpił ogromny wzrost popularności muzyki rockowej i heavymetalowej:
Festiwale (+32%) odbudowują pozycję po trudnym budżetowo 2023 roku. Za nimi utrzymuje się pop, rock (+42%), a także heavy metal (+107%) z imponującym wzrostem sprzedaży biletów pokazują, że koncerty z mocnym brzmieniem cieszą się rosnącą liczbą fanów. Dominuje także hip-hop z ogromnym, prawie trzykrotnym, wzrostem zainteresowania wśród publiczności.
eBilet zauważa też duży wzrost popularości gatunków alternatywnych (+98%) oraz muzyki elektronicznej (+72%). Natomiast największy spadek odnotowało disco polo – w ciągu roku straciło co drugiego swojego odbiorcę.