Przenieś się ze Spotify do czasów swojej młodości. Nowa playlista już dostępna

/ 29 września, 2017

Jeden z gigantów pod względem udostępnienia muzyki do odsłuchania w internecie (tzw. streamingu), szwedzka platforma Spotify postanowiła zaoferować swoim użytkownikom prawdziwy powrót do muzycznej młodości za sprawą nowej, spersonalizowanej playlisty. 

Metallica prosi fanów o grafiki związane z zespołem

Od czwartku, 28 września, każdy użytkownik Spotify będzie mógł w serwisie znaleźć swoją własną „kapsułę czasu”, na której pojawi się 30 najbardziej nostalgicznych utworów z czasów młodości. 

Gigant streamingu kontynuuje tym samym pomysł, który wprowadził w czerwcu tego roku za sprawą playlisty „Letnie muzyczne wspomnienie”, które miało za zadanie przypomnieć, jakich utworów słuchaliśmy w poprzednie wakacje. 

Aby przenieść się do swojej playlisty, należy zeskanować poniższy kod:

 

Playlista „Twoja kapsuła czasu” będzie dostępna z poziomu sekcji Home, z kolei w moblinej wersji Spotify dostępnej na Androida oraz iOS w kategorii „Wg dekad”. Ponadto w tym celu można wykorzystać stronę internetową timecapsule.spotify.com.

Który serwis streamingowy płaci najwięcej artystom?

Seriwsy streamingowe takie jak np. Spotify czy Tidal, są częścią muzycznego show-bussinnesu od dobrych kilku lat. Jednak nie wszyscy wykonawcy zgadzają się, żeby ich twórczość pojawiła się w tych miejscach i była dostępna dla użytkowników. Powód? Artyści uważają, że tego typu platformy ich okradają i na tym nie zarabiają. Jak jest tak naprawdę w rzeczywistości?

Digital Music News postanowił się temu zjawisku przyjrzeć i porównać, który serwis streamingowy płaci najlepiej artystom. Na pierwszym miejscu znalazł się Napster, tuż za nim Tidal. Co ciekawe, pomimo zdecydowanie większej liczby użytkowników, słabsze stawki oferuje Spotify czy Apple Music. Wyniki prezentują się następująco (liczba użytkowników: stan na sierpień 2017):

  • Napster – $0.0167 za odsłuch, 5 milionów użytkowników 
  • Tidal – $0.0110 za odsłuch, 4 miliony użytkowników
  • Apple Music – $0.0064 za odsłuch, 27 milionów użytkowników
  • Google Play Music – $0.0059 za odsłuch, 10 milionów użytkowników
  • Deezer – $0.0056 za odsłuch, 16 milionów użytkowników
  • Spotify – $0.0038 za odsłuch, 140 milionów użytkowników
  • Pandora – $0.0011 za odsłuch, 81 milionów użytkowników
  • Youtube – $0.0006 za odsłuch, 1 miliard użytkowników

szy

KOMENTARZE

Przeczytaj także