Dlaczego „In Through The Out Door” Led Zeppelin ma 6 okładek?

/ 26 listopada, 2019

In Through The Out Door” ukazał się w sierpniu 1979 roku jako ostatni regularny album Led Zeppelin. Grupa przyzwyczaiła fanów do nietypowych rozwiązań stosowanych na okładkach, ale tym razem przeszła samą siebie. Płyta trafiła do sklepu z sześcioma różnymi okładkami.

Za tym pomysłem stoją szefowie firmy Hipgnosis, która projektowała okładki Zeppelinom. W 2003 roku w wywiadzie dla „Q” Storm Thorgerson mówił:

Led Zeppelin był wielki – pod względem brzmienia, reputacji, sprzedaży płyt. Chcieliśmy przygotować projekt na miarę tej wielkości.

W tym celu wykonano szereg zdjęć przedstawiających wnętrze baru, stylizowanego na bar nowoorleański. Na płytę w sumie trafiło 12 zdjęć – po jednym na przód i tył okładki. Każde przedstawiało wnętrze knajpy pod innym kątem, widziane z perspektywy jednej ze znajdujących się w niej osób.

Ale to nie wszystko. Płyta zapakowana była w brązowy papier, przez co kupujący nie wiedział, którą wersję okładki kupuje. Na ten pomysł wpadł menadżer grupy, Peter Grant, mówiąc:

Moglibyście zapakować płytę w brązowy papier, a i tak stanie się bestsellerem.

%%REKLAMA%%

Wszystkie wersje okładek znajdziecie w Wydaniu Specjalnym poświęconym Led Zeppelin, które jest w sprzedaży. Ale to nie wszystko. Na 144 stronach znajdziesz między innymi:

  • Historie wszystkich albumów zespołu
  • Oko w oko z muzykami, czyli pięć szczerych wywiadów
  • Powroty po latach: Filadelfia, Londyn i Katowice
  • Solowe kariery Roberta Planta, Jimmy’ego Page’a oraz Johna Paula Jonesa
  • I wiele, wiele więcej!

 

rf

KOMENTARZE

Przeczytaj także